جيبي اكتر من نوع كونسيلر

ريهام محمود
ريهام محمود
1488

اشتري اكتر من نوع ولون كونسيلر من الانواع والالوان المختلفة اللي احنا قولنا عليها حسب احتياجك وحسب التغطية اللي انتي عايزاها لان اكيد هتحتاجي لبشرتك اكتر من نوع واكتر من لون عشان تعملي تغطية كاملة لاي عيوب في البشرة.
انواع الكونسيلر:
– تغطية عالية:
الكونسيلر الكريمي : وده بيكون سميك, ومات او غير لامع, وبيداري حب الشباب وعيوب البشرة والهالات السودا.
ستيك الجسم : بيكون سميك, ومات او غير لامع, والنوع ده تغطيته عالية اوي بيداري الاوردة والعروق, والتاتو, والوحمات, والندوب او اثار الجروح.
ستيك الوش: بيداري حب الشباب, واي عيوب في البشرة.
– تغطية من متوسطة لعالية:
قلم الكونسيلر: بيكون سميك, ونص مات يعني في لمعة بسيطة, وده بنستخدمة عشان نحدد مناطق معينة في الوش ونظهرها ونعمل بيه كونتور للوش.
– تغطية متوسطة:
الكونسيلر السايل: بيداري الهالات السودا تحت العين, وبيوحد لون البشرة, ودمجه سهل على البشرة.
الكونسيلر السايل مع فرشة خاصة: بيداري الهالات السودا تحت العين, بيوحد لون البشرة, وبيستخدم لعمل هايلايت لو عايزين نبرز مناطق معينة في الوش زي عضمة الخد وعضمة الحاجب, دمجه سهل على البشرة.
تغطية خفيفة:
قلم مع راس معدنية: نص شفاف يعني مش خفيف اوي ولا سميك اوي, بيداري الهالات السودا وبيدي اضاءة لمنطقة تحت العين, والراس المعدنية بتعمل تبريد لمنطقة تحت العين وبتقلل الانتفاخات.
قلم مع راس على شكل فرشة: نص شفاف, بيداري الهالات السودا وبيدي اضاءة لمنطقة تحت العين, والفرشة متركبة فيه عشان يسهل عليكي دمج الكونسيلر على البشرة من غير ما تحتاجي فرشة.

مقالات متعلقه

استخدمي النشا بديل للوس بودر لتثبيت المكياج

استخدمي النشا بديل للوس بودر لتثبيت المكياج

اتخلصي من دهون الانف

اتخلصي من دهون الانف

عشان الفونديشن يطلع شكله طبيعي على الوش

عشان الفونديشن يطلع شكله طبيعي على الوش