8 علامات تقولك انه مش هيتوقف عن حبك ابدا

ريهام محمود
ريهام محمود
في
حب
159

البنت لما بتدخل علاقة عاطفية وبتتعرض فيها للاستغلال والاساءة ، ده ممكن يسيب عندها جروح دايمة من الصعب انها تروح ، والطبيعي ان اللي اتعرضت لده هتكون مترددة انها تدخل اي علاقة تانية ، خوف منها انها ممكن تتعرض للاذى او خيبة الامل مرة تانية ، ولكن في النهاية الحب دايما فيه مخاطرة ، ولكن مهما اتصدمتي من اي علاقة ده مش معناه ان مافيش اشخاص كويسين ، في رجالة كتير كويسيين ومستعدين للعلاقات ، ولكن بس خليكي صبورة لحد ما تلاقي الشخص المناسب ، وبمجرد ما يجي عليكي انك تحافظي عليه بكل جهدك عشان تخليه في حياتك ، ولكن في المقام الاول لازم تعرفي اذا كان هو الشخص الصح ولا لا قبل ما تبذلي اي مجهود ، وده اللي هنساعدك فيه النهاردة من خلال المقال بتاعنا ، هنشارك معاكم 8 علامات تقولك انك تقدري تثقي في الشخص ده وتقدري تبني علاقة مستقلية معاه ، وانه راجل ملتزم تجاهك وبالعلاقة.

علامات تثبت حبه ليكي:

1- هيلتزم بيكي وبعلاقتك:

هيبذل جهد فعلي للالتزام تجاهك ، وهتلاقيه دايما بيشاركك كل تفاصيل حياته بالكامل ، ومش بيفكر في اي احتمالات تانية في العلاقة غير انكوا تبقوا مع بعض.

2- مش بيتجاهل المشاكل في علاقتكم:

لو حصل اي خلاف بينكم مش بيتجاهل المشكلة ويهرب ويتحجج ، ولكن بيكون على استعداد تام انه يواجه المشاكل وجها لوجه لانه عارف كويس اوي انه مواجهة المشاكل والوصول لحل هو ده اللي بيطول عمر العلاقة ويخليها تدوم للابد.

3- بيهتم اهتمام كبير بالتفاصيل:

بيقدر حتى الحاجات والتفاصيل الصغيرة في العلاقة ومش بيتجاهل الجوانب البسيطة من حياتكم مع بعض ، وبيشوف القيمة في كل جهد بيعمله في العلاقة.

4- بيبذل جهد لتعزيز ثقتك بنفسك:

هيبقى دايما بيعزز ثقتك في نفسك لانه عارف قيمتك كويس ، وهيكون مهم بالنسبة له انك تكوني شايفة نفسك زي ما هو شايفك.

علامات تثبت حبه ليكي.1
علامات تثبت حبه ليكي.1

5- بيتعامل مع مشاكلك كأنها مشاكله الخاصة:

هيبذل اقصى جهد عنده عشان يخلي حياتك اسهل واكتر راحة ، وهيساعدك وهو مبسوط على حل كل المشاكل اللي ممكن تكوني بتواجهيها ، لان نجاحك سعاده ليه.

6- هيخليكي دايما بتضحكي:

بيعرف يخلي كل الامور بينكم خفيفة وممتعة ، وهيحب يقضي وقت ممتع معاكي ، ومش بياخد الحياة بشكل معقد.

7- بيعتذر دايما عن اخطائه:

بيعترف انه مش دايما مثالي وبيعمل غلطات عادي ، ولما بيغلط بيعتذر بصدق وبيبين انه ندمان ، وبيتعلم من اخطائه عشان ما يكررهاش تاني.

8- هيبقى صبور ومتفهم معاكي:

لما انتي تغلطي بيكون صبور معاكي ومش بيحاول التقليل منك او يخليكي تحسي بالذنب ، ولكن بيحاول يفهم موقفك ويدعمك.

مقالات متعلقه

لو شريكك مش رومانسي: اعملي ال 6 حاجات دول

لو شريكك مش رومانسي: اعملي ال 6 حاجات دول

50 سؤال تسألهم لحبيبتك عشان تعرفها بشكل افضل

50 سؤال تسألهم لحبيبتك عشان تعرفها بشكل افضل

ازاي تخلي شريكك يفتقدك ويقدرك اكتر

ازاي تخلي شريكك يفتقدك ويقدرك اكتر