ايه اللي هيحصل لو حطيتي ليمونة جنب سريرك كل يوم!

ريهام محمود
ريهام محمود
في
صحة
185

الطاقة والمشاعر السيئة ليها تأثير كبير على حياتنا بشكل سلبي ، والنهاردة من خلال موضوعنا هنتعرف مع بعض على طريقة للتخلص من الطاقة السلبية بحيلة بسيطة وبمكون موجود في كل بيت وهو الليمون ، تابعي معانا السطور الجايه واعرفي الطريقة.

طريقة للتخلص من الطاقة السلبية:

الليمون معروف انه فاكهة صحية ومليان بالفيتامينات والمعادن الضرورية للحفاظ على صحة جيدة ، ولكن بالاضافة لده هو بيساعد على التخلص من الطاقة السلبية ، وبتجارب اشخاص كتير استخدموا الليمون اكتشفوا فعاليته فعلا للتخلص من الطاقة السلبية وتحسين حياتهم ، وللاستفادة من الليمون تابعي معانا السطور الجايه هنقولك اكتر من طريقة لاستخدامه ، اختاري منها الطريقة اللي تفضليها اكتر.

طريقة للتخلص من الطاقة السلبية
طريقة للتخلص من الطاقة السلبية

الليمون مع الملح:

هاتي ليمونة وتكون طازة ، افتحيها من فوق على 4 اقسام ، في كل قطعة حطي شوية من الملح ، واضغطي عليها بحيث الملح يبقى جوه الليمونة ، واقفلي الليمونة عليه ، حطي الليمونة بالملح جنب سريرك بالليل ، او في اي ركن من اركان البيت ، او في اي زاوية عند مدخل البيت.

الحيلة البسيطة دي هتكون كافية لمنع المشاعر السيئة والطاقة السلبية من دخول البيت ، لما اي شخص هيدخل البيت بطاقة سلبية ، هيتم امتصاصها عن طريقة الليمون فورا ، بمجرد ما تستخدمي الحيلة دي هتحسي بفرق كبير في حياتك ، هتلاقي نفسك حاسه براحة اكتر ، ولازم تكرري الحيلة دي 3 ايام ورا بعض على الاقل.

طريقة للتخلص من الطاقة السلبية 2

السفر مع الليمون:

الحيلة دي بسيطة جدا ، وهي بتتلخص انك تاخدي معاكي ليمونة في اي مكان ، حطيها في شنطتك, في جيب الجاكيت ، ولما الليمونة تنشف شيليها واستبدليها بواحدة تانية طازة.

وهتلاحظي لما تسافري ، ان الليمونة هتنشف بسرعة ، وده هيحصل لان في مشاعر سلبية كتير في الشارع اكتر من البيت بكتير ، ولانها هتمتص كل المشاعر السلبية دي ، هتنشف بشكل اكتر من المعتاد.

طريقة للتخلص من الطاقة السلبية 3

عصير الليمون:

في طريقة تانية تقدري من خلالها الاستفادة من الفاكهة الحمضية دي وهي عصير الليمون ، تقدري تمزجي كمية من عصير الليمون مع الماية وتنضفي بيه اكسسواراتك وحاجتك الشخصية ، بالطريقة دي هتتخلصي من الشحنات السلبية, الافكار السيئة, المشاعر السيئة من يبتك ومحيطك.

طريقة للتخلص من الطاقة السلبية 4

اوراق الليمون:

حضري منقوع الليمون ، من خلال نقع اوراق الليمون في الماية وشربها قبل النوم لمدة 7 ايام متواصلة ، وعلى حسب كتير من الاشخاص اللي جربوه قالوا ان النتايج كانت ايجابية جدا من اول يوم.

طريقة للتخلص من الطاقة السلبية 5

هيديكي طاقة:

الليمون قادر انه يديكي طاقة ويجذب الحب, الوفرة, الرخاء, السلام لحياتك ، وللسبب ده بيشوفها كتير من الاشخاص انها ثمرة خير ، لان الثمار في الاساس بتيجي من عنصر الماية المعروف بتطهيره للناس.

في النهاية بعد الاستخدام المنتظم لليمون ، هتحسي بتحسن وفرق كبير في حياتك من الناحية الروحية.

طريقة للتخلص من الطاقة السلبية 6

مقالات متعلقه

نصايح فعالة للتخلص من الطاقة السلبية في حياتك

نصايح فعالة للتخلص من الطاقة السلبية في حياتك

5 تقينات ذكية ممكن تساعدك على تخفيف التوتر بسرعة

5 تقينات ذكية ممكن تساعدك على تخفيف التوتر بسرعة

ايه اسباب التقلبات الشديدة في الحالة المزاجية عند النساء؟ وازاي تتعاملي معاها

ايه اسباب التقلبات الشديدة في الحالة المزاجية عند النساء؟ وازاي تتعاملي معاها