15 قطعة اكسسوار اساسية هتحسن اللوك بتاعك

ريهام محمود
ريهام محمود
404

الاكسسوارات بتأثر على اللوك بتاعك بشكل كبير ، ممكن تحسنه او تبوظه ، وكلنا عندنا قطعة اكسسوار او اكتر بنلبسها بشكل يومي ، سواء خاتم, سلسلة, خلخال ، لان اكسسواراتك الاساسية بتميز شخصيتك وبتخليكي مش شبه حد تاني ، لو بتدوري على قطع اكسسوارات اساسية جديدة تضيفيها لملابسك اليومية ، ماتدرويش كتير ، النهاردة هنشارك معاكي قطع اكسسوارات اساسية هتناسب اي لوك وهتحسنه.

قطع اكسسوارات اساسية:

1- اسورة اماريس دهبي Gold Amaris Bracelet:

الستايل ده من الاساور هيتناسب بشكل مثالي مع اي حاجة في دولابك ، تقدري تلبسية لاطلالاتك اليومية ، او في مناسبة خاصة ، او في الاتنين ، واتأكدي انك هتسيبي انطباع.

قطع اكسسوارات اساسية
قطع اكسسوارات اساسية

2- سلسلة باللؤلؤ:

لو انتي من محبين اللؤلؤ وبتدوري على حاجة تلبسيها بشكل يومي ، السلسلة اللؤلؤ دي هتبقى اختيار مثالي ليكي ، تقدري تلبسيها في طبقات او لوحدها ، نسقي معاها حلق دهبي او حلق لؤلؤ عشان تكملي اللوك.

قطع اكسسوارات اساسية 2

3- خلخال بيبي بافيه الكوبي Baby Pave Cuban Link Anklet:

الخلخال هو طريقة سهلة جدا لتحسين اللوك بتاعك من غير اي مجهود ، والخلخال ده هتلاقي منه باللون الدهبي والفضي او الدهبي الوردي ، اختاري اللون المفضل ليكي.

قطع اكسسوارات اساسية 3

4- عقد اير The Eir Necklace:

العقد ده اتسمى على اسم الهة الشفاء عند القدماء ، لو انتي من محبين الاكسسوارات اليونانية والمصرية الاصيلة ، جربي القطعة دي ، وتقدري تلاقيه باللون البرونز او الفضي وهتلاقي منه سلسلة طويلة او عقد على الرقبة ، وتقدري تنسقي معاه حلق نفس الستايل مع اسورة.

قطع اكسسوارات اساسية 4

5- حلق نبضات القلب دهبي:

لو بتدوري على حلق تلبسيه كل يوم ، حلق نبض القلب الدهبي هيكون اضافة رائعة لمجموعتك ، والحلقان دي مميزة جدا مش هتلاقي اشخاص لابسين الحلق ده كل يوم ، والتصميم وزنه خفيف وانيق وده يخليه من قطع الاكسسوارات الاساسية اليومية اللي ممكن تجربيها.

قطع اكسسوارات اساسية 5

6- سلسلة ريجي Reggie Chain:

الستايل ده من السلاسل لان تصميها بسيط جدا ، فهي مناسبة تلبسيها بشكل يومي على اي حاجة في دولابك ، تقدري تلبسيها في طبقات مع سلسلة تانية او تلبسيها لوحدها ، وهتلاقيها باللون الدهبي او الفضي وبتصميم اقصر او اطول.

قطع اكسسوارات اساسية 6

7- خاتم روبي الدهبي:

القطعة دي كمان من قطع الاكسسوارات المميزة اللي ممكن تضيفيها لمجموعة اكسسواراتك ، ومن ستايل الخواتم اللي ممكن تليق على اي شكل صوابع لاي شخص.

قطع اكسسوارات اساسية 7

8- اسورة سلسلة كوبي فضي Silver Cuban Curb Chain Bracelet:

لو بتحبي الاكسسوارات الضخمة شوية ، الاسورة دي هتكون مناسب ليكي ، ممكن تلبسيه في طبقات مع اساور بستايلات مختلفة ، وتقدري تلبسي معاه سلسلة بنفس الستايل ، والاسورة دي مناسبة لكل الاوقات وفي اي مناسبة.

قطع اكسسوارات اساسية 8

9- حلقان هاجي هوب دهبي كريستال صغيرة Mini Crystal Gold Huggie Hoop Earrings:

لو بتحبي الاكسسوارات اللي حجمها صغير ، الستايل ده هو الاختيار المثالي ليكي ، من القطع الاساسية اللي ممكن تلبسيها كل يوم.

قطع اكسسوارات اساسية 9

10- خاتم حروف دهبي:

من قطع الاكسسوارات المميزة هي الخواتم اللي بأول حروف اسمك ، وكمان بيكون هدية حلوة جدا لاي شخص لما تعمليها مخصوص بأول حروف من اسمه ، وتقدري تلبسي واحد او اتنين ، ممكن تلبسي واحد بأول حرف من اسمك ، او خاتم فيه اول حرفين من اسمك ، والخاتم ده مناسب لاي مكان ومع اي لبس.

قطع اكسسوارات اساسية 10

11- السلسلة الطبقات:

السلسلة الطبقات بتبقى اكتر من ستايل مع بعض ، وبتيجي مجموعة مع بعض ، وتقدري تشتري كل سلسلة بشكل منفصل ، او تشتري المجموعة كاملة.

قطع اكسسوارات اساسية 11

12- سلسلة بالاحجار الكريمة:

السلسلة بالاحجار الكريمة من قطع الاكسسوارات المميزة اللي بتضيف لك طابع شخصي ، وتقدري تضيفي حجر لكل فرد من افراد عيلتك عشان تدي السلسلة معنى اعمق ، وهتلاقي منها باللون الفضي, الدهبي, الدهبي الوردي.

قطع اكسسوارات اساسية 12

13- سلسلة على شكل قلب مطرز:

السلسلة القلب المزينة بالخرز بستايل بوهيمي ، من قطع الاكسسوارات اللي ممكن تضيفيها لمجموعتك وتلبسيها بشكل يومي ، وممكن تمشي مع اي لبس في دولابك.

قطع اكسسوارات اساسية 13

14- سلسلة الجسم:

سلسلة الجسم ، هي بتكون عبارة عن سلسلة كبيرة فيها قطعة حوالين الرقبة ونازلة للصدر والبطن ، وفي النهاية بتتلف حوالين الوسط.

قطع اكسسوارات اساسية 14

15- سلسلة طيور:

من قطع الاكسسوارات المميزة والاساسية اللي تقدري تلبسيها كل يوم على اي لوك ، تقدري تلبسيها لوحدها او طبقات.

قطع اكسسوارات اساسية 15

مقالات متعلقه

11 نصيحة بسيطة هتساعدك تنسقي اللبس مع الاكسسوارات عشان تطلعي بلوك حلو

11 نصيحة بسيطة هتساعدك تنسقي اللبس مع الاكسسوارات عشان تطلعي بلوك حلو

ازاي تنسقي العقد الطويل مع اللبس الكاجوال

ازاي تنسقي العقد الطويل مع اللبس الكاجوال

بالصور .. اعرفي ازاي تنسقي اكسسوارات الجسم مع الـ outfit بتاعك في الستايلات المختلفة

بالصور .. اعرفي ازاي تنسقي اكسسوارات الجسم مع الـ outfit بتاعك في الستايلات المختلفة