تصاميم ضوافر انيقة ممكن تمشي على اي لبس

ريهام محمود
ريهام محمود
في
أظافر
547

لو بتحبي تصاميم الضوافر ورسومات المانيكير يبقى موضوعنا النهاردة ليكي ، ساعات كتير مش بيبقى في وقت انك تغيري رسمة ضوافرك مع كل لبس ، لكن في حل لده لو انتي مشغولة, كسولة, معندكيش وقت ، النهاردة هنشارك معاكي 10 تصاميم ضوافر ممكن تمشي مع اي لبس تقريبا.

تصاميم ضوافر:

1- تصميم خوخي فاتح:

الرسومات البسيطة دايما بتبقى حلوة ، ممكن تختاري رسمة بسيطة زي اللي قدامنا في الصورة باللون الخوخي الفاتح ، مع استخدام ستراس على ضوفر واحد بس ، والتصميم ده هيمشي مع كل حاجة تقريبا ، خصوصا مع الملابس البيضا والنيود.

تصاميم ضوافر 1
تصاميم ضوافر 1

2- تصميم النقط Dot-marbled:

رسمة النقط الرخامية بتكون مناسبة اوي مع اللبس الكاجوال والفورمال ، وتقدري تعملي التصميم ده بكل سهولة في البيت ، لان هو عبارة عن لون اساسي ولون تاني بتعملي بيه النقط.

تصاميم ضوافر 2
تصاميم ضوافر 2

3- الرمادي والاسود:

تصميم انيق وبسيط وهيكون حلو جدا مع اللبس الكاجوال, الفورمال ، يعني رسمة عملية جدا وفي نفس الوقت سهلة التنفيذ.

تصاميم ضوافر 3
تصاميم ضوافر 3

4- تصميم المونوكروم:

ممكن التصميم ده يكون صعب شوية تعمليه بنفسك في البيت ، لكن انسب الالوان ليه هي المزج بين الاسود, الابيض, الدهبي ، يعني متنوع جدا وهيمشي مع اي لبس ومش هتحتاجي تغيريه.

تصاميم ضوافر 4
تصاميم ضوافر 4

5- تصميم باللون النيود:

اختيار اللون النيود كطبقة اساسية مع لون فاقع من التصاميم اللي هتمشي مع اي لبس ، وعشان تضمني انه يمشي مع كل حاجة بقدر الامكان ، اتأكدي انك تختاري اللون التاني يكون باستيل.

تصاميم ضوافر 5
تصاميم ضوافر 5

6- تصميم باستيل:

التصاميم الناعمة باللون الباستيل تعتبر اختيار مناسب جدا لو عايزة مانيكير يمشي مع كل اللبس.

تصاميم ضوافر 6

7- بينك اومبري:

البينك اومبري من اكتر التصاميم الانيقة اللي ممكن تعتمدي عليها ، وبيمشي تقريبا مع كل حاجة ، يعني لو انتي محتارة ومش عارفة تختاري تصميم مانيكير ، اختاري ده وانتي مغمضة.

تصاميم ضوافر 7

8- الالوان الفاقعة:

اختيار تاني من الالوان ممكن يمشي مع اي لبس ، ولو انتي معندكيش الجرأة تعملي لو فاقع على الضوفر كله ، ممكن تختاري تصميم رقيق زي اللي قدامنا في الصورة.

تصاميم ضوافر 8

9- اي حاجة روز:

الضوافر الروز بكل درجاتها من التصاميم اللي مش بتبطل ابدا ، واللي ممكن تعتمدي عليها في اي مناسبة ، وممكن عشان تظهري التصميم اكتر ، ممكن تعملي ضوفر او اتنين بشكل مختلف، سواء برسمة, ستراس, استيكر, او تعمليهم بألوان مانيكير مختلفة.

تصاميم ضوافر 9

10- اللون الابيض:

الابيض كمان من الالوان اللي بتمشي على كل حاجة ، وحافظي على المانيكير بلوك انيق باضافة ستراس على ضوفر واحد ، او تستغني عنه ، في الحالتين هيطلع حلو.

تصاميم ضوافر 10

مجموعة تصاميم مختلفة تستوحي منها اللوك بتاعك:

مقالات متعلقه

تصاميم مانيكير ليوم الفرح تستوحي منها اللوك بتاعك

تصاميم مانيكير ليوم الفرح تستوحي منها اللوك بتاعك

افكار تصاميم مانيكير للعيد

افكار تصاميم مانيكير للعيد

موضة تصاميم والوان المانيكير لموسم الربيع

موضة تصاميم والوان المانيكير لموسم الربيع