افلام عيد الفطر في 2021

ريهام محمود
ريهام محمود
1531

السينما نازل فيها السنة دي 3 افلام بس ، لانه بسبب ظروف كورونا كتير من الافلام اتوقف تصويرها ومكملتش تصوير باقي مشاهد الفيلم ، وتقريبا كل الافلام غالب عليها الطابع الكوميدي ،  ، والنهاردة من خلال موضوعنا هنشارك معاكم قايمة افلام عيد الفطر 2021.

افلام عيد الفطر 2021:

1- فيلم ديدو (أرجوك لا تفعصني سهواً):

بتدور احداث الفيلم في اطار كوميدي حوالين الشاب ديدو ، اللي بيقرر بالاتفاق مع اصدقائه سرقة عالم ثري ، واللي بيكتشف الامر وبيحولهم عن طريق تجربة من تجاربه لعقلات اصابع ، والفيلم مقتبس من اكتر من فيلم اجنبي بنفس الفكرة.

الفيلم من بطولة كريم فهمي, حمدي الميرغني, بيومي فؤاد, احمد فتحي, محمد ثروت, هدى المفتي ، ومن تأليف كريم فهمي ، واخراج عمرو صلاح.

افلام عيد الفطر 2022
افلام عيد الفطر 2022

2- فيلم ثانية واحدة:

بتدور احداث الفيلم في اطار رومانسي كوميدي ، حيث يتعرف شاب على فتاة ويتسبب لها في كتير من المشاكل ، وبعدها بيتعرض لحادثة بتقلب حياته بشكل كبير.

الفيلم من بطولة دينا الشربيني, مصطفى خاطر, فتحي عبد الوهاب, سوسن بدر, اوس اوس, محمود حميدة ، ومن اخراج اكرم فريد.

افلام عيد الفطر 2023
افلام عيد الفطر 2023

3- فيلم احمد نوتردام:

بتحصل مجموعة من جرائم القتل والخطف من مجرم مجهول ، وتبدأ الشرطة في البحث عنه ، ولما صحفي شاب بيكتشف تأثر المجرم بشخصية “أحدب نوتردام” المعروفة ، بيتنكر في شخصية شبيهه وبيسمي نفسه “احمد نوتردام” ، وبيتفق مع بنت على خطفها عشان يجذب القاتل ليه ، اللي بالفعل بيبدأ يدور عليه ويتواصل معاه.

الفيلم من بطولة رامز جلال, غادة عادل, خالد الصاوي, بيومي فؤاد, حمدي الميرغني, انتصار, شيماء سيف ، ومن تأليف لؤي السيد ، واخراج محمود كريم.

افلام عيد الفطر 2021 3

مقالات متعلقه

حكاية وتاريخ فانوس رمضان

حكاية وتاريخ فانوس رمضان

برامج ومسلسلات راديو نجوم اف ام في رمضان 2024

برامج ومسلسلات راديو نجوم اف ام في رمضان 2024

برامج ومسلسلات الراديو 9090 في رمضان 2024

برامج ومسلسلات الراديو 9090 في رمضان 2024