3 حركات مساج يابانية لتكبير حجم الصدر

ريهام محمود
ريهام محمود
74113

التدليك مع علم المنعكسات الياباني بيساعدوا على زيادة الدورة الدموية وتحسين شكل الثدي بشكل فعال ، والتدليك يعتبر من الطرق الشائعة جدا اللي بتساعد على تكبير الصدر من غير اي اضرار صحية ، والنهاردة هنتعرف مع بعض من خلال السطور الجايه على 3 حركات مساج يابانية لتكبير الصدر ، والنساء اليابانيات بينصحوا جدا بعمل جسلة تدليك يومية مكونة من 3 حركات لزيادة الدورة الدموية وتحسين حجم الثدي.

حركات مساج يابانية لتكبير الصدر:

1- الحركة 1:

ارفعي صدرك الشمال بايدك اليمين او بايديكي الاتنين ، ادفعي الصدر لفوق ولتحت بشكل قطري او مائل في اتجاه عضمة الترقوة الزرقاء اسفل الرقبة (المكان اللي متحدد في الصورة) ، اعملي الحركة بمعدل حوالي 2 – 3 مرات في الثانية ، وكرريه 25 – 30 مرة ، وبعدين بدلي للصدر اليمين ، واعملي نفس الحركة.

حركات مساج يابانية لتكبير الصدر 1
حركات مساج يابانية لتكبير الصدر 1

2- الحركة 2:

ارفعي صدرك الشمال بايدك الشمال وارفعي صدرك اليمين بايدك اليمين ، في نفس الوقت ، ارفعي الصدر بايديكي الاتنين بالراحة لفوق ولتحت ، بمعدل حوالي 2 – 3 مرات في الثانية ، كرريه حوالي 20 – 30 مرة.

حركات مساج يابانية لتكبير الصدر 2
حركات مساج يابانية لتكبير الصدر 2

3- الحركة 3:

حطي ايدك الاتنين على صدرك ، ايدك الشمال على صدرك الشمال ، وايدك اليمين على الصدر اليمين ، ودلكي الصدر بالراحة في حركات دائرية ، حركي ايدك اليمين في اتجاه عقارب الساعة ، وايدك الشمال حركيها عكس اتجاه عقارب الساعة ، والافضل مع الحركة دي تستخدمي زيت حطي الزيت على كف ايدك وافركيه سخنيه بين ايديكي عشان يديكي تأثير اقوى وبعدين دلكي بيه الصدر ، لو حسيتي بألم في الصدر اثناء التدليك ، اظبطي قوة ايديكي وخففي الضغط شوية عن الصدر.

حركات مساج يابانية لتكبير الصدر 3

نصايح لتدليك فعال اكتر:

1- خدي مكملات الاستروجين القائمة على فول الصويا:

كتير من الاطعمة القائمة على الفول الصويا زي التوفو او حليب الصويا ، بتحتوي على كمية كبيرة من الاستروجين النباتي وهو مادة شبيهة بهرمون الاستروجين اللي بيساعد على تكبير حجم الصدر ولكن تأثيرها اعلى بكتير ، بالاضافة ان فول الصويا بيحتوي على كتير من الفيتامينات زي فيتامين A,B1, B2, D ، اللي بتساعد على تحسين حجم الصدر ، بننصحك تشربي فول الصويا باستمرار بشكل يومي بالاضافة للاطعمة المغذية.

2- اختاري زيت اساسي مناسب او كريم تدليك:

الخطوة دي اختيارية ، ولكن بتدي نتايج افضل ، تقدري تستخدمي زيت او كريم تدليك او زيت جوز الهند او زيت الارز.

3- تدفئة الايد:

صبي كمية من زيت التدليك على ايدك ، وبعدين افركي ايديكي الاتنين مع بعض بقوة عشان تدفيهم قبل تدليك الصدر.

4- كرريه مرتين يوميا:

عشان توصلي لافضل النتايج ، كرري التدليك مرتين في اليوم بانتظام مرة الصبح ومرة بالليل لمدة 30 يوم على الاقل ، ومدة التدليك لازم تكون ما بين 15 – 20 دقيقة بس.

5- اجمعي ما بين اكتر من تمرين:

ممكن مع التدليك تنتظمي على تمارين تقوية عضلات الصدر ، وتمارين اليد والكتف ، هتساعد كمان ان الصدر يكون متماسك ومشدود وشكله جذاب.

حركات مساج يابانية لتكبير الصدر 4

مقالات متعلقه

6 تمارين لتكبير ورفع وشد الصدر في 3 اسابيع بس

6 تمارين لتكبير ورفع وشد الصدر في 3 اسابيع بس

طريقة عمل مشروب لتكبير الصدر في اسبوعين بس

طريقة عمل مشروب لتكبير الصدر في اسبوعين بس

افضل انواع طعام هتساعدك على تكبير حجم الصدر

افضل انواع طعام هتساعدك على تكبير حجم الصدر