6 قطع ملابس موضة للشتاء في 2021

ريهام محمود
ريهام محمود
1223

لو عايزة تعرفي احدث صيحات الموضة للشتاء ده ، تابعي معانا موضوع النهاردة هنتعرف فيه على افضل اتجاهات الموضة ، من خلال قايمة باكتر 6 قطع ملابس موضة للشتاء في 2021.

قطع ملابس موضة للشتاء في 2021:

1- السويتر دريس:

السويتر دريس رجع موضة معانا تاني لموسم الشتا ده ، بدل ما تلبسي سويتر منفصل وجيبة ، اختاري قطعة واحدة واعتمدي على السويتر دريس ، وعادة بيكون خامته متماسكة او مصنوع من الصوف الرقيق عشان يديكي لوك حلو ويدفي في نفس الوقت.

ممكن تنسقي معاه Puffer jacket مع بوت بكعب.

قطع ملابس موضة للشتاء 1
قطع ملابس موضة للشتاء 1

2- البالطو الجلد:

البالطو الجلد اختفى من الموضة لفترة طويلة من الوقت ، ولكن رجع تاني بقوة كموضة للشتا في 2021 ، وسواء كان بالطو جلد طويل او بالطو قصير ، فالجلد يعتبر تريندي للموسم ده.

اتأكدي انك تنسقي معاه الوان محايدة او متناسقة مع بنطلون Slimline.

3- ال Puffer jacket:

ال Puffer jacket من افضل القطع اللي ممكن تعتمدي عليها في موسم الشتا ، وهتلاقي منه ستايلات والوان مختلفة ، بما فيهم الطبعات والاطوال المختلفة ، وحتى هتلاقي كمان اللي داخل فيه فرو.

4- موضة السبعينات:

السنة دي رجعت تاني موضة السبعينات بشكل كبير ، سواء في الالوان زي الاحمر, البني, البرتقاني, الزيتوني ، او في الاستايلات زي المنقوش, والمطبوع, او اللي مرسوم بالورد ، بالاضافة للفرو والبنطلونات الواسعة اللي كانت موضة جدا في السبعينات رجعت موضة تاني في 2021.

5- البالطو الطويل او الماكسي:

في حين ان ستايلات الجاكيت اللي قولناها قبل كده ممكن يكون في منها الطويل ، الا ان البالطو الطويل اوي الكلاسيك باي ستايل او لون من موضة شتاء 2021 ، من اول البالطو الجلد الطويل للبالطو الطويل المبطن.

تقدري تلبسي البالطو الطويل فوق اي قطع ملابس شتوية في دولابك ، ونسقي معاه بوت طويل.

6- الطبقات مع ال Hoodies:

ستايل الطبقات من اكتر الستايلات المناسبة لفصل الشتا ، واللي هتستمر موضة معانا لوقت طويل مش هتبطل ، ممكن تنسقي سويتر hoodies فوق تيشرت وانهي اللوك  ببالطو جلد.

وتقدري تختاري سويتر hoodies بألوان مختلفة اكيد ، وتقدري حتى تختاريه مطبوع باللوجو او الرسمة المفضلة ليكي؟

في النهاية موضة الشتا ممكن تتغير من سنة للتانية ، ولكن في بعض القطع الكلاسيكية اللي مش بتبطل وتقدري تعتمدي عليها كل شتا ، القايمة دي البعض منها ممكن يستمر لفترة طويلة ، والبعض التاني ممكن يتغير في الشتا الجاي ، يعني خليكي مطمنة انك هترجعي تستخدمي هدومك واكسسواراتك مرة تانية للشتا الجاي لحد ما يجي ميعاد تبديلها او تبطل.

للمحجبات.. نصايح وأفكار إزاي تعملي ستايلات الشتاء تكون مختلفة وشيك

knee boots
knee boots

مقالات متعلقه

موضة الفستان المضلع لموسم الشتا

موضة الفستان المضلع لموسم الشتا

افضل تنسيقات الوان لدولابك في الشتا

افضل تنسيقات الوان لدولابك في الشتا

ستايلات موضة للخريف والشتا السنة دي

ستايلات موضة للخريف والشتا السنة دي