ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل حسب برجها

ريهام محمود
ريهام محمود
3055

اكيد كل واحدة مختلفة عن التانية في الصفات الشخصية ، والابراج بتلعب دور مهم ورئيسي في الموضوع لانها مسؤولة عن التحكم في صفات شخصيتك الاساسية وحتى تحديدها كمان ، والنهاردة من خلال موضوعنا هنساعد الرجالة مش البنات زي ما اتعودنا دايما ، وهنقولهم ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل حسب برجها.

ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل:

1- المرتبة رقم 12: برج العقرب

المراة العقرب بتيجي في اول القايمة كأسوأ شريكة ، المرأة العقرب في العادة بتتميز انها صادقة جدا ومش بتخجل تقول الحقيقة حتى لو كانت قاسية وممكن تجرح اللي قدامها ، وبالتالي هما بيلاقوا صعوبة في التعامل الصعبة من غير ما لسانهم يقول حاجات تجرح ، ودايما بيعملوا غلطات ، على الرغم من حبهم الكبير للطرف التاني.

ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 1
ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 1

2- المرتبة رقم 11: برج العذراء

شريكة برج العذراء بتيجي في المرتبة التانية بعد العقرب ، المرأة العذراء بالرغم انها بتبذل مجهود كبير في علاقتها لكن دايما شايفة انها مقصرة وان شريكها مش سعيد ، وده بيأدي انها ممكن تتصرف تصرفات غريبة ، ودايما هتبقى حاسة بالغيرة وعدم الامان ، وبتحتاج باستمرار انها تطمن من شريكها على مكانتها عنده.

ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 2
ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 2

3- المرتبة رقم 10: برج الحمل

امرأة برج الحمل دايما متقلبة الذهن وفي دماغها افكار كتير ملغبطة ، وده بيخليها تغير قراراتها بسرعة ، لانها دايما مندفعة وبتاخد قرارات سريعة ،وبتتميز امرأة الحمل انها مسيطرة جدا ومتحكمة في الرجل بشكل كبير ، ولكن تصرفاتهم واندفاع امرأة الحمل ممكن يكون هو سبب موت العلاقة وفشلها.

ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 3
ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 3

4- المرتبة رقم 9: برج الثور

امرأة الثور بطبيعتها مش بتعبر عن اللي جواها وحبيبة مترددة ، ودايما بتميل انها تهرب من المشاكل بدل ما تواجهها ، بالاضافة لده هي مستقلة جدا وبتعتبر العلاقة قيد بالنسبة لها ، نساء برج الثور بيفضلوا حياة العزوبية اكتر بدل من الارتباط والاستقرار مع شخص مش مثالي او مش زي ما هما عايزين.

ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 4
ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 4

5- المرتبة رقم 8: برج السرطان

المرأة السرطان عاطفية جدا وبتعبر دايما عن اللي جواها وبتغرق شريكها في الحب والدفء في العلاقة ، وبيهتموا بشريكهم وعاطفيين جدا ، ولكن عيبها انها ممكن تبقى متطلبة جدا وبتتوقع من شريكها انه يعملها زي ما هي بتعمله بالظبط ، ونساء السرطان ممكن يصيبهم القلق او الاكتئاب الشديد دايما ، وده بيخلي التعامل معاهم صعب.

ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 5
ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 5

6- المرتبة رقم 7: برج الاسد

امرأة الاسد بتيجي في نص القايمة تقريبا ، ونساء الاسد بيتميزوا بالشجاعة بشكل كبير جدا ، ومغامرين وبيحبوا استكشاف كل حاجة ، وبيتوقعوا دايما ان شريكهم يشاركهم حماسهم وخبراتهم ، نساء الاسد مخلصين جدا في العلاقة ، ولكن التحذير الوحيد منهم هو انهم صعب جدا يحبوا بسبب بسبب شخصيتهم القوية جدا.

ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 6
ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 6

7- المرتبة رقم 6: برج الدلو

برج الدلو يعتبر البداية لابراج الشريكة الجيدة ، ويعتبروا شركاء مثاليين ، المراة الدلو كريمة جدا وبتحترم وتقدر نفسها بشكل كبير ، وده السبب اللي بيخليها ممكن تلتزم الصمت او تنسحب في حالة لو حاول شخص يأذيها عن قصد.

ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 7
ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 7

8- المرتبة رقم 5: برج الجوزاء

في المرتبة ال 5 بتيجي امرأة برج الجوزاء ، اللي بتتميز ان طبيعتها مزدوجة ، ممكن تبقى شريكة ملائكية وشيطانية في نفس الوقت ، نساء الجوزاء عندهم شخصية ساحرة وبيفضلوا الحياة اللي فيها مغامرة عن الاستقرار ، وبيحبوا الحرية ، عشان كده الجوزاء مش مناسبة للاشخاص اللي بيسعوا لعلاقات مستقرة.

ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 8

9- المرتبة رقم 4: برج الميزان

امرأة الميزان هي رمز الحب والسلام ، انثى الميزان معطاءة جدا وبتتوقع دايما المساواة والاحترام من شريكها ، هادية وشخصيتها جذابة جدا ، ولكن مع ذلك هي مش معبرة اوي او مش بتقول اللي جواها دايما ، عشان كده بتسيب الامر لشريكها يخلق بيئة آمنة ليهم هما الاتنين يقدروا يعبروا فيها عن نفسهم.

ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 9

10- المرتبة رقم 3: برج الجدي

الجدي بيجي في المركز التالت لافضل شريكة حسب الابراج ، امرأة الجدي طموحة وصبورة ودايما عندها رغبة قوية لعلاقة مثالية حالمة ، وعلى الرغم من انها شريكة مسيطرة شوية ، ولكن هي دايما مستعدة لمواجهة اي تحدي في العلاقة ، نساء الجدي شريكات مخلصات وصادقات وبيهتموا جدا بشريكهم.

ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 10

11- المرتبة رقم 2: برج الحوت

امرأة الحوت انطوائية بطبيعتها ، الشريكة الحوت مش بتعبر عن مشاعرها بسهولة ، ومع ذلك هي شريكة ثقة جدا وبيحتفظوا باسرار ورغبات شريكهم ، نساء الحوت عندهم استعداد يضحوا بكل حاجة عشان يحافظوا على مستقبل علاقتهم وسلامة احبابهم وده بيخلي امرأة الحوت شريكة رائعة ومثالية جدا ، صادقين ومخلصين وعاطفيين.

ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 11

12- المرتبة رقم 1: برج القوس

افضل شريكة على الاطلاق حسب الابراج هي امرأة القوس ، نساء برج القوس عاشقات, شغوفات, مخلصات ، بيعملوا مجهود كبير عشان يخلوا علاقتهم تستمر ، ولكن مع ذلك احيانا ممكن يحسوا بعدم الامان من وقت للتاني ، عشان كده الامر في ايد الشريك ان هو يطمنها باستمرار ويوصلها ان هو كمان ملتزم بالعلاقة زيها بالظبط.

ترتيب الشريكة من الاسوأ للافضل 12

مقالات متعلقه

اكتشفي ايه اللي بيقوله شهر ميلادك عن حياتك العاطفية

اكتشفي ايه اللي بيقوله شهر ميلادك عن حياتك العاطفية

افضل 3 نساء للزواج حسب الابراج: واكترهم تالت برج

افضل 3 نساء للزواج حسب الابراج: واكترهم تالت برج

اعرفي نوع زوجك المستقبلي حسب برجك !

اعرفي نوع زوجك المستقبلي حسب برجك !