طريقة استخدام الفازلين لتكبير الصدر

ريهام محمود
ريهام محمود
120321

الفازلين واحد من المنتجات اللي ليها شعبية كبيرة واستخدامات جمالية كتير, وتقريبا هنلاقيه موجود في معظم البيوت, ومن زمان الفازلين بيستخدم في حاجات كتير منها كمرطب للجسم, وتنعيم الشفايف, وتنعيم الاماكن الخشنة زي الكوعين, الركبتين, الكعوب, تقشير الجسم, لكن الاستخدام اللي ممكن كتير من البنات ميعرفهوش هو انه بيساعد على تكبير الصدر, والنهاردة من خلال موضوعنا هنتعرف على طريقة استخدام الفازلين لتكبير الصدر, وفوايد تانية جمالية للفازلين.

طريقة استخدام الفازلين لتكبير الصدر:

الفازلين من الطرق الفعالة اللي ممكن تستخدميها لتكبير الصدر وفي نفس الوقت رخيصة ومش مكلفة, واستخدامه سهل وتقدري تعمليه بنفسك في البيت, ومن غير اي اثار جانبية, كل اللي مطلوب منك انك تنتظمي عليه بالطريقة اللي هنعرفها دلوقتي مع بعض يوميا لمدة 30 يوم عشان توصلي لنتايج ملحوظة ومرضية.

1- اول خطوة خدي شاور دافي, وبعدها خدي كمية من الفازلين, ودلكي بيه الصدر لمدة 5 دقايق في حركات دائرية, والتدليك ده بيشمل حلمات الصدر.

2- الخطوة التانية, خدي كمية من اي نوع معجون اسنان عندك ادهني بيها حلمات الصدر بحيث انك تغطيها كلها.

3- تالت خطوة خدي كمية تانية من الفازلين دلكي بيه الصدر لمدة 5 دقايق كمان, ولكن المرة دي من غير تدليك حلمات الصدر.

4- بعد ما تخلصي تدليك البسي حمالة صدر رياضية, وده ضروري عشان تحافظي على شكل الصدر.

5- كرري نفس الخطوات كل يوم لمدة 30 يوم لافضل النتايج.

الافضل ان التدليك يكون بعد الشاور وقبل النوم, لكن لو ده مش هيناسبك اختاري اي وقت مناسب ليكي واعملي الروتين الخاص بيكي وانتظمي عليه يوميا لمدة 30 يوم على الاقل, وتقدري تستمري عليه  لحد ما توصلي للحجم اللي انتي عايزاه.

ليه الفازلين فعال في تكبير الصدر وايه السر ورا ان الطريقة دي بتكبر الصدر, عادة التدليك بشكل مستمر بيساعد في تكبير حجم الثدي, ومع الفازلين التدليك بيبقى اسهل بسبب الرطوبة اللي بيديها للجلد, وبالتالي التدليك مع الفازلين هيضيف حجم للصدر ويساعد على تكبيره.

الفازلين لتكبير الصدر 1
الفازلين لتكبير الصدر 1

استخدامات تانية للفازلين:

1- الفازلين بيساعد على تكثيف الرموش, كل يوم قبل النوم ادهني رموشك بالفازلين, مع الاستمرار هيساعد على تكثيف وتطويل الرموش.

2- تنعيم الجلد الجاف, والاماكن الخشنة زي الكوعين والركبتين والكعوب, ادهنيه كل يوم قبل النوم هيساعد على تنعيمها بشكل فعال جدا.

3- تنعيم الشفايف, في موسم الشتا بشكل خاص بنات كتير ممكن يعانوا من جفاف وتشقق الشفايف, ومن الحاجات اللي بتساعد على حل المشكلة دي هو الفازلين, دلكي الشفايف بكمية صغيرة من الفازلين, هتحافظي عليها رطبة طول اليوم.

4- حماية الجلد عند صبغ الشعر, لو هتصبغي شعرك في البيت عشان تحمي الجلد من الصبغة ادهنيه بالفازلين قبل ما تبدأي, ده هيمنع ان الصبغة تلطخ الجلد وتسببلك اي حساسية او تهيج.

5- بيقلل من الم ازالة شعر الحواجب, قبل ما تبدأي في عملية ازالة شعر الحواجب بدقايق, ادهني عليها كمية بسيطة من الفازلين, الرطوبة هتساعد في تقليل الم ازالة الشعر.

6- تقشير البشرة, اخلطي الفازلين مع الملح, واستخدميه كسكراب للجسم, دلكيه في حركات دائرية, وبعدين سيبيه على الجسم لمدة دقايق, وبعدها اغسلي الجسم, هيساعد على تقشير الجلد الميت وتنعيم البشرة جدا.

7- عشان تمنعي بقع الروج على سنانك, مشكلة بيعاني منها كتير من البنات ان ممكن الروج يطبع على الاسنان خصوصا لو لون فاقع, عشان تمنعي ده ادهني الاسنان بكمية بسيطة جدا من الفازلين هيمنع ان الروج يطبع على اسنانك.

8- تقدري تستخدمي الفازلين لاعادة اللمعان للاكسسوارات والمجوهرات اللي فقدت لمعتها, ولتلميع وتنضيف الشوزات والشنط الجلد.

الفازلين لتكبير الصدر 2
الفازلين لتكبير الصدر 2

مقالات متعلقه

6 تمارين لتكبير ورفع وشد الصدر في 3 اسابيع بس

6 تمارين لتكبير ورفع وشد الصدر في 3 اسابيع بس

طريقة عمل مشروب لتكبير الصدر في اسبوعين بس

طريقة عمل مشروب لتكبير الصدر في اسبوعين بس

3 حركات مساج يابانية لتكبير حجم الصدر

3 حركات مساج يابانية لتكبير حجم الصدر