نصايح وافكار ازاي تلبسي الجينز الملون

ريهام محمود
ريهام محمود
819

كلنا بنحب اكيد الجينز الازرق الكلاسيك ومتعودين ان دولابنا دايما يبقى الجينز الاساسي فيه هو اللون الازرق التقليدي, لكن ده ميمنعش اننا ممكن نغير ونختار حاجة مختلفة ونضيف الجينز الملون لدولابنا, والنهاردة من خلال موضوعنا هنقولك نصايح وافكار بالصور ازاي تلبسي الجينز الملون بطريقة شيك وانيقة.

نصايح ازاي تلبسي الجينز الملون:

– هتلاقي الوان كتير جدا من الجينز الملون تقدري تختاري منها زي البيج, الاخضر الزيتوني, الرمادي, وممكن تعتمدي على اللوك الجريء والمميز وتختاري جينز باللون الاحمر, البينك, الاصفر, او حتى البرتقاني.

– بعد ما هتختاري لون الجينز الملون اللي انتي عايزاه تقدري تنسقي عليه من فوق بأكتر من طريقة حسب اللون ممكن تختاري من فوق ألوان محايدة زي البيج, والاسود, والابيض, والرمادي وغيرها من الالوان المحايدة اللي ممكن تتلبس على اي لون.

– او ممكن تلبسي درجة اللون الفاتحة او الغامقة من لون البنطلون حسب اللون, يعني لو مثلا لابسة بينك غامق ممكن تلبسي من فوق بينك فاتح والعكس.

– ممكن كمان تنسقي معاه ألوان جريئة وغير تقليدية, ممكن باستخدام عجلة الالوان تشوفي ايه التوب او الشيميز اللي ممكن يمشي مع لون البنطلون اللي انتي اختارتيه.. ممكن تشوفي من هنا دليل ازاي تنسقي الوان لبسك مع بعض.

– ممكن كمان تلبسي عليه قطعة Floral بألوان تمشي مع لون البنطلون, ولو هتختاري قطعة فيها رسمة او مطبوعة الافضل تختاريها تكون الرسمة صغيرة او بسيطة وفيها لون من الوان البنطلون.

تعالوا نشوف مع بعض بالصور ازاي تلبسي الجينز الملون:

طرق ازاي تنسقي البنطلون الجلد

طرق تنسيق البنطلون الجلد
طرق تنسيق البنطلون الجلد

مقالات متعلقه

ستايلات للبس العباية المفتوحة في رمضان

ستايلات للبس العباية المفتوحة في رمضان

موضة الفستان المضلع لموسم الشتا

موضة الفستان المضلع لموسم الشتا

افضل تنسيقات الوان لدولابك في الشتا

افضل تنسيقات الوان لدولابك في الشتا