نصايح وأفكار إزاي تلبسي السويت بانتس sweat pants بأكتر من طريقة عملية وشيك

آية حسان
آية حسان
9608

،فى وقتنا الحالى بقى فيه زى ما يكون خيط رفيع بين الراحة والأناقة، وإحنا لو علينا ننزل الشارع بالبيجامات، لكن السويت بانتس ممكن يبقى هو الحل المثالى عشان تعملى لوك مريح و شيك جدا في نفس الوقت، لأنه ممكن يتلبس بأكتر من طريقة ويكون نفس اللون والاستايل بس كل مرة بيدى شكل مختلف وستايل جديد، عشان كده جبنالك أكتر من طريقة تلبسى بيها البنطلون الرياضى او السويت بانتس بكذا شكل مختلف زى الموديلزالأجانب بطريقة تكون مريحة وشيك فى نفس الوقت، اعرفي معانا نصايح وأفكار إزاي تلبسي السويت بانتس sweat pants بأكتر من طريقة عملية وشيك .. 

نصايح وأفكار إزاي تلبسي السويت بانتس sweat pants بأكتر من طريقة عملية وشيك

مع تيشيرت:

من أفضل الطرق اللى تخليكى تلبسى السويت بانت بطريقة مريحة وعملية هى إنك تلبسيه على تيشرت بسيط وشيك مع جزمة رياضية أو كوتش أبيض، وممكن تجربي تلبسيالسويت بانتس الرصاصى على تيشرت أبيض وقميص جينز رصاصى أو ازرق فاتح هيبقى عملى ومريح جدا.

على كعب عالي:

كتير مننا بتحب تلبس الكعب العالى حتى لو ستايل لبسها مش محتاج، تقدرى تلبسى الكعب العالى على السويت بانت بليل لو خارجه مع بلوزة شيك، تقدرى كمان تلبسي سلسلة او حلق او ساعة هتدى شكل حلو وأنيق، وممكن كمان ممكن تلبسى السويت بانت الاسود الجلد مع قميص ازرق باللون الفاتح مع نضارة شمس لو عندك شغل او كلية، ممكن كمان سويت شيرت بنى مع بنطلون سويت بانت ازرق وجزمة جلد هيكون شيك وستايله أنيق فى الشتا.

بنطلون رياضي جلد:

تقدرى تلبسى البنطلون الرياضى من الجلد مع جزمة كعب هيكون شيك جدا، أهم حاجه حاولى تتجنبى انك تلبسى السويت بانت بقماش ثقيل لان هيبين شكلك ضخم وهيكون غير مريح أبدا لو كان خفيف زيادة عن اللزوم، وممكن تلبسى السويت بانتس الاسود الجلد مع قميص ازرق باللون الفاتح مع نضارة شمس لو عندك شغل او كلية، كمان تقدرى تلبسيه على تيشرت أبيض مع جاكت اسود وجزمة مريحة وشنطة سوداء.

بنطلون رياضي جلد
بنطلون رياضي جلد

مع قميص كلاسيك: 

أما لو عوزة تلبسى طقم يكون أنيق وغير رسمى، ممكن تلبسى قميص كلاسيك او كاجوال مع جاكت قصير او معطف او حتى شال ده هيخلى شكلك أنيق ولمسه كلاسيك بشكل جميل،  زى إنك ممكن تلبسى السويت بانت الاسود الجلد مع قميص ازرق باللون الفاتح مع نضارة شمس لو عندك شغل او كلية، كمان تقدرى تلبسيه على تيشرت أبيض مع جاكت اسود وجزمة مريحة وشنطة سوداء.

مع قميص كلاسيك
مع قميص كلاسيك

بلون أسود: 

لو بتحبى اللون الاسود، تقدرى تدمجى السويت بانتس الاسود المفضل ليكى مع سويتر اسود وجزمة جلد اسود وشنطة لون مختلف عشان تكسر اللون الغامق.

بلون أسود
بلون أسود

مع خامة الدانتيل:

الدانتيل الأبيض بيدى لمسة أنثوية جميلة على السويت بانت، كمان المعاطف اللى الوانها بتكون هادية مع اللون الابيض وسويت بانت اسود هتدى لوك هادى ودافى فى الشتاء.

مع خامة الدانتيل
مع خامة الدانتيل

على جاكت بألوان مختلفة: 

لو نفسك شكلك يبقى حيوى ومبهج وفى نفس الوقت مريح، جربى معاطف الالوان الرصاصى والبيج تحته قميص مقلم بألوان زاهية ومبهجة شكلك هيكون مختلف وجديد.

اعرفي معانا كمان طرق ازاي تنسقي البنطلون الجلد                   

مقالات متعلقه

ستايلات للبس العباية المفتوحة في رمضان

ستايلات للبس العباية المفتوحة في رمضان

موضة الفستان المضلع لموسم الشتا

موضة الفستان المضلع لموسم الشتا

افضل تنسيقات الوان لدولابك في الشتا

افضل تنسيقات الوان لدولابك في الشتا