25 فستان فرح من موضة الـ فساتين الأفراح بدرجات اللون الخوخي لازم تشوفيهم

آية حسان
آية حسان
2204

لو كنتى عروسة جديدة وفرحك قرب خلاص وبتدورى على الجديد في موضة فساتين الأفراح وبتفكرى تبقى عروسة تظهر بلوك مختلف ومطرقع، في المقال ده بنات حوا هيعرفوكى على موضة جديدة لفستان الفرح وهي الفساتين باللون الخوخي من كل الأشكال والتصميمات اللي تناسب أي جسم، اعرفي معانا 25 فستان فرح من موضة الـ فساتين الأفراح بدرجات اللون الخوخي لازم تشوفيهم لازم تشوفيهم..

25 فستان فرح من موضة الـ فساتين الأفراح بدرجات اللون الخوخي لازم تشوفيهم

1- فستان بجيبونة منفوشة: 

 الفستان بجيبونة واسعة ومدرجة بيعتبر من أحلى أشكال فساتين الأفراح اللي ممكن تشوفيها، وده لأنها منفوشة وشكلها حلو ويليق بالمناسبة، الفستان مناسب أكتر للبنات أصحاب لأجسام الطويلة وخصوصا لو بوسط نحيف، أو لو جسمك متوسط الطول و نحيفة ممكن تلبسي معاه هيلز عالية شوية. 

 2- فستان بأكمام طويلة : 

الفستان بأكمام طويلة موضة جدا للمحجبات ولغير المحجبات خصوصا لو كنتى غير محجبة وفرحك في الشتاء أو لو كنتى محجبة و بتدوري على فستان متقفل جاهز من غير ما تضطري تعدلي فيه كتير. 

3- Straples : 

الفساتين بدون ضهر أو حمالات او زي ما بنقول عليها الـ بتعتبر حلوة جدا خصوصا لو كنتي نحيفة، وهتلاقى منها على كل شكل سواء جيبونة واسعة أو A line أو غيرها. 

4- Sweetheart :

النوع ده من الفساتين بتبقى فتحة الصدر فيه على شكل قلب، مناسبة جدا لأصحاب الرقبة الطويلة و النحيفة. 

 5- فساتين من الدانتيل أو الجبير:

خامة الجُبير او الـ Lace طبعا هي سيدة الخامات في فساتين الأفراح، اللي عمرها ما بتقدم ولا موضتها بيروح عليها، وعلشان كده فرضت نفسها انها تبقى موجودة في موضة فساتين الأفراح باللون الخوخي جدا و درجات الألوان البعيدة عن الأبيض ساعدت فى انها تبرز جمال تفاصيل الخامة دي من القماش. 

6-   A-line : 

تصميم حلو جدا كمان  من موضة فساتين الأفراح بدرجات اللون الخوخي لازم تشوفيهم هي الفساتين على شكل A line، التصميم ده مناسب جدا للطويلات اللي وزنهم قليل لأنه بيعتمد بشكل كبير على استقامة الجسم بدون curves كتير و بيبقى حلو لو كنتى من أصحاب الرجلين الطويلة. 

7-  فستان خوخي بدرجات مختلفة : 

المختلف قى النوع ده من فساتين الأفراح هي درجة اللون مش التصاميم، درجة الـ awesome blush بتعتبر من أحلى درجات الألوان الموجودة على ساحة الموضة و هتلاقى موجود منها في كل أنواع التصميمات اللي أتكلمنا عنها. 

 8- فستان خوخي من التل :

طبعا خامة التل بتعتبر من الخامات المعروفة والأكتر عملية في خامات فساتين الأفراح، درجات الـخوخي هتلاقى منها كتير على تصميمات مختلفة. 

9- Mermaid : 

آخر موضة معانا هي موضة فستان الفرح على شكل عروسة البحر او الـ mermaid اللي مبتروحش عليه أبدا، هتلاقى منه كمان درجات متنوعة من اللون الخوخي. 

شوفي معانا كمان كوليكشن فساتين الأفراح 2019 من المصممة TINA VALERDI

مقالات متعلقه

كوليكشن فساتين زفاف 2019 من مصممة الأزياء العالمية Tina Valerdi

كوليكشن فساتين زفاف 2019 من مصممة الأزياء العالمية Tina Valerdi

احدث مجموعة فساتين زفاف للمصممة سالي عمر

احدث مجموعة فساتين زفاف للمصممة سالي عمر

فساتين زفاف 2018 من مجموعة المصممة ميلا نوفا

فساتين زفاف 2018 من مجموعة المصممة ميلا نوفا