ازاي توصلي للبشرة اللي بتحلمي بيها بأبسط طريقة في البيت

ريهام محمود
ريهام محمود
في
بشرة
12030

مافيش بنت من بنات حوا مش نفسها تكون بشرتها ناعمة وصحية لكن مش بنعرف نوصل للنتجية دي ازاي.. النهاردة من خلال موضوعنا هنقولك ازاي توصلي للبشرة اللي بتحلمي بيها بأبسط طريقة في البيت.

لازم نعرف ان سر البشرة الصحية الناعمة هو تنضيفها بالطريقة الصح, لان قلة تنضيف البشرة هو اللي بيسبب لها تقريبا كل المشاكل من رؤوس سودا, خشونة, حب الشباب والبثور, وعشان نتفادى كل المشاكل دي لازم نعرف اساس التنضيف الصحيح للبشرة.

ازاي توصلي للبشرة اللي بتحلمي بيها:

طبعا في بنات كتير بيفكروا عشان ننضف بشرتنا يعني هنروح مركز تجميل ونتكلف تكاليف عالية, لا الموضوع مش محتاج كده خالص احنا النهاردة هنقدر ننضف بشرتنا في البيت بطريقة سهلة وفعالة جدا وبأقل تكلفة عن طريق فرشة التنضيف الكهربائية من فرش التنضيف الممتازة جدا اللي ظهرت في الفترة الاخيرة وعليها ردود فعل ايجابية جدا هي فرشة FOREO اللي احنا بنرشحها لبنات حوا زي ما دايما عودناكم اننا بنرشحلكم افضل المنتجات اللي جربناها او لمسنا عليها ردود افعال ايجابية..

فوريو من الشركات اللي يمكن ميكونش بقالها فترة كبيرة لكن قدرت في فترة قصيرة تثبت نفسها بجودة منتجاتها, هي اصلا شركة سويدية بدأت سنة 2013, لكن خلال الفترة الصغيرة دي قدرت تنتشر في اكتر من 40 دولة, وتحصل على جوايز كتير لجودة منتجاتها.

تعالوا نتعرف مع بعض على فرش تنضيف البشرة فوريو:

1- فرشة  LUNA 2:

الفرشة دي هي مش بس بتنضف البشرة بعمق وبتزيل خلايا الجلد الميتة لكن كمان بتمنع علامات التقدم في السن, بتشتغل بتقنية T-Sonic, ومتوفرة في 4 انواع فرش عشان تناسب كل انواع البشرة من اول البشرة العادية للمركبة والحساسة والدهنية.

ازاي توصلي للبشرة اللي بتحلمي بيها 1
ازاي توصلي للبشرة اللي بتحلمي بيها 1

والفرشة مصنوعة من السيليكون, ليها ناحيتين ناحية بتستخدم لازالة خلايا البشرة الميتة, وبتنضف المسام بعمق من بقايا المكياج, وبتزيل نسبة 99.5% من الاتربة والزيوت, كمان بتزود قدرة البشرة على امتصاص منتجات العناية بالبشرة وده هيساعد اكيد ان البشرة تستفاد بيها اكتر, والناحية التانية من الفرشة فيها نبضات بتردد منخفض بتساعد على منع الخطوط الرفيعة والتجاعيد.

ازاي توصلي للبشرة اللي بتحلمي بيها 2
ازاي توصلي للبشرة اللي بتحلمي بيها 2

طريقة استخدامها سهلة جدا اول حاجة هتحطي منظف البشرة المناسب ليكي اللي متعودة تستخدميه, هتبلي الفرشة, وبعدين شغليها, وتبدأي تحركي راس الفرشة بحركات دائرية على البشرة لمدة دقيقة, بعدها اشطفي وشك بالمية ونشفيه ورطبيه بكريم او زيت ايا كان المنتج اللي بتستخدميه, بعدها شغلي الجهاز على الناحية الخاصة بمكافحة التجاعيد وركزيها على الاماكن اللي فيها خطوط رفيعة وتجاعيد لمدة دقيقة.

تقدرو تشتروا الفرشة من خلال رابط علي موقع FOREO والفرشة نازل عليها تخفيض 25% لحد يوم 15/2/2018 بمناسبة الفلانتين لواستعملتي برومو كود : VALEN18 عند الشرا من الموقع, أو من موقع نمشي كمان.

ممكن تشوفوا من هنا طريقة استخدامها بالفيديو:

2- فرشة LUNA mini 2:

كمان فرشة LUNA mini 2 مزودة بتقنية T-Sonic, ومتوفر فيها 8 سرعات تقدري تغيري بينهم عشان توصلي لعملية تنضيف كاملة للبشرة, والفرشة دي تم تعديلها عشان تناسب كل انواع البشرة, ومتوفر منها 5 الوان هما اللون الازرق المائي, الفوشيا, الاسود, الوردي, الاصفر.

ازاي توصلي للبشرة اللي بتحلمي بيها 3
ازاي توصلي للبشرة اللي بتحلمي بيها 3

والفرشة دي بتتميز بنظام فعال جدا في العناية بالبشرة وازالة الخلايا الميتة والاتربة والزيوت وبقايا المكياج, ومصنوعة من سيليكون اكتر نعومة عشان يضمن عملية تنضيف اكتر لطف على البشرة.

ازاي توصلي للبشرة اللي بتحلمي بيها 4
ازاي توصلي للبشرة اللي بتحلمي بيها 4

وطريقة استخدامها زي طريقة استخدام الفرشة الاولى هتحطي منظف البشرة, وتدلكي البشرة بالفرشة لمدة دقيقة, وبعدين تشطفي البشرة بالمية.

ازاي توصلي للبشرة اللي بتحلمي بيها 5
ازاي توصلي للبشرة اللي بتحلمي بيها 5

ممكن تشوفوا من هنا طريقة استخدامها بالفيديو:

تقدرو تشتروا الفرشة من خلال رابط علي موقع FOREO , أو من موقع نمشي كمان.

أجهزة FOREO

3- فرشة Luna play plus:

كمان فيه تخفيض 20% على فرشة Luna play plus لحد يوم 15/2/2018 بمناسبة الفلانتين لواستعملتي برومو كود : VALEN18 عند الشرا من الموقع , أو من موقع نمشي كمان.

Luna play blus
Luna play blus

4- قلم ESPADA :

واخيرا حابين نتكلم عن ESPADA , ده قلم ده ممتاز جدا عبارة عن جهاز ليزر لعلاج حب الشباب وتنقية البشرة من اي شوائب بتقنية الضوء الازرق وحزمة الليزر بتكنولوجيا T-sonic اللي بتساعد في علاج حب الشباب ومش بس كده كمان بتعمل وقاية للبشرة المعرضة لحب الشباب بطريقة سهلة وفعالة جدا, والجهاز مضاد للمية بنسبة 100%, والشحنة الواحدة منه تخليكي تقدريه تستخدميه 50 مرة.

تقدرو تشتروا القلم من خلال رابط علي موقع FOREO ووالقلم نازل عليها تخفيض 20% لحد يوم 15/2/2018 بمناسبة الفلانتين لواستعملتي برومو كود : VALEN18 عند الشرا من الموقع, أو من موقع نمشي كمان.

Espada
Espada

مقالات متعلقه

اشربي كوباية واحدة من المشروب ده كل يوم لزيادة الكولاجين في الجسم والحصول على بشرة نضرة بشكل طبيعي

اشربي كوباية واحدة من المشروب ده كل يوم لزيادة الكولاجين في الجسم والحصول على بشرة نضرة بشكل طبيعي

تحدي اليوم الواحد لتوهج بشرتك قبل الفرح

تحدي اليوم الواحد لتوهج بشرتك قبل الفرح

مكون واحد بس لمنع علامات الشيخوخة

مكون واحد بس لمنع علامات الشيخوخة