افضل موديلات شنط اكيد هتضيفيهم لدولابك

ريهام محمود
ريهام محمود
7360

اكيد كلنا بنحب الشنط وبنحب دايما يكون عندنا اكتر من موديل شنطة واكتر من لون عشان ننوع ونمسك الشنطة اللي تليق على لبسنا, لكن قبل ما تشتري شنط كتير وتصرفي فلوسك وتخلصي ميزانيتك على الشنط اتأكدي انك بتشتري الشنطة اللي انتي فعلا محتاجة تضيفيها لدولابك, وده اللي هنعرفه النهاردة مع بعض هنشوف افضل موديلات شنط مش بتبطل ومستمرة مع تغيير الموضة يعني هتجيبيها وانتي ضامنة انك هتقدري تستخدميها طول الوقت من غير ما تخافي ان تكون موضتها بطلت.

افضل موديلات شنط:

1- شنطة الاستخدام اليومي Everyday Bag:

شنطة الاستخدام اليومي اللي لازم تكون موجودة في كل دولاب وممكن تستخدميها في كل مناسبة ممكنة, وده النوع من الشنط اللي بتكون واسعة بشكل كافي عشان تاخدي فيها اي حاجة انتي محتاجاها وفي نفس الوقت مش كبيرة اوي في الحجم زيادة عن اللزوم, ولونها يكون محايد يمشي على اي لبس يعني زي الشنط البني او السودا او الرمادي.

موديلات شنط 1
موديلات شنط 1

2- شنطة سودا صغيرة Little Black Bag:

النوع ده من الشنط كمان مهم يكون في دولابنا لانه بيمشي مع اي استايل لبس سواء لابسة فستان او بدلة او جمبسوت او حتى لو لابسة حذاء رياضي يعني تقدري تستخدميها مع اي استايل لبس مهما كان.

موديلات شنط 2
موديلات شنط 2

3- شنطة Bucket Bag:

الشنطة ال Bucket او الطويلة من استايلات الشنط الانيقة جدا, وهي تقريبا بتكون كلها نفس الشكل لكن بتختلف في الحجم واللون تقدري تختاري منها الحجم اللي يناسبك اكتر واللون اللي بتحبيه اكتر او اللي يمشي مع لبسك, كمان تقدري تستخدميها مع اي استايل انتي لبساه بتدي اناقة جدا للوك.

موديلات شنط 3
موديلات شنط 3

4- الشنطة الكبيرة Oversize Bag:

بعضنا بيحتاج الشنط الكبيرة دي خصوصا للبنات والستات اللي بيقضوا يومهم كله بره او بيعملوا كذا مشوار في اليوم ومحتاجين ياخدوا معاهم كل حاجة لزماهم طول اليوم من غير ما تحتاجي ترجعي البيت تاخدي حاجتك او تبدلي الشنطة فأكيد الشنطة الكبيرة هتكون اختيار مثالي ليكي وعملي جدا, اختاري منها اللون اللي تقدري تلبسيه على اكتر من طقم لبس عندك عشان تقدري تستغليها في اي وقت.

موديلات شنط 4
موديلات شنط 4

5- الشنطة الصغيرة جدا Teeny Tiny Bag:

اكيد الشنطة دي مش مناسبة لكل وقت او للاستخدام اليومي لكن هتبقي محتاجاها لو مشوار مش واخدة فيه غير المحفظة والموبايل بتاعك بس, يعني هي مش عملية اكيد للاستخدام اليومي لكن مافيش شك انه هيجي وقت هتحتاجيها.

موديلات شنط 5
موديلات شنط 5

6- الشنطة التوتي Tote Bag:

الشنطة دي كمان مناسبة جدا للاستخدام اليومي لانها كبيرة وممكن تاخدي فيها كل حاجتك, تقدري تستخدمي وانتي رايحة الشغل او تعملي شوبنج, والميزة انها انيقة وعملية في نفس الوقت.

موديلات شنط 6
موديلات شنط 6

7- الشنطة النيود Nude Bag:

النوع ده من الشنط مافيش غنى عنه لانها اختيار مثالي في كل مناسبة ومع اي لبس, وبغض النظر عن حجمها سواء صغيرة او متوسطة او كبيرة او كانت بايد او من غير ايد فهي من الستايلات اللي لازم تكون موجودة في دولابك لانها كمان استايل انيق وعملي في نفس الوقت.

موديلات شنط 7
موديلات شنط 7

8- الشنطة الكلتش Clutch Cool:

الستايل ده مناسب جدا للخروج بالليل او لمناسبة لانها بسيطة وفي نفس الوقت انيقة, ممكن تختاريها بموديل في الوان وتفاصيل كتير بتبقى شيك جدا.

موديلات شنط 8
موديلات شنط 8

9- شنطة بلون فاقع Pop of color Bag:

اكيد معظمنا بيفضل الشنط باللون المحايد زي الاسود او البني عشان تليق على معظم لبسنا لكن ده ميمنعش انك تضيفي لدولابك على الاقل شنطة واحدة بلون Pop زاهي او فاقع شوية زي الاصفر النيون او الاحمر المرجاني هتديكي لوك مختلف ومميز جدا.

موديلات شنط 9
موديلات شنط 9

10- شنطة بطبعة النمر Animal Printed Bag:

شنطة طبعة النمر او اللي عليها طباعة حيوانات من استايلات الشنط المميزة جدا لكن لازم ناخد بالنا كويس اننا ننسق معاها قطعة اللبس المناسبة يعني متلبسيش مثلا لبس بطبعة النمر وتمسكي معاها شنطة بنفس الستايل لان اللوك هيطلع اوفر اوي, اهم حاجة تختاري معاها اللوك المناسب.

موديلات شنط 10
موديلات شنط 10

11- شنطة Vintage Bag:

الستايل ده من الشنط دايما ليه سحر خاص وزي ما دايما بنقول ان الموضات القديمة بترجع تاني وبيمر الزمن وبتتكرر وبترجع موضة عشان كده الستايل ده لازم يكون في مجموعتك وتضيفيه لدولابك.

موديلات شنط 11
موديلات شنط 11

ازاي تختاري الشنطة المناسبة على حسب لبسك وشكل جسمك

إزاى تختارى الشنطة المناسبة
إزاى تختارى الشنطة المناسبة

مقالات متعلقه

9 نصايح هتساعدك في اختيار شنطة متأذيش ضهرك

9 نصايح هتساعدك في اختيار شنطة متأذيش ضهرك

ازاي اللوك بتاعك يطلع شكله انيق من غير ما تدفعي فلوس كتير

ازاي اللوك بتاعك يطلع شكله انيق من غير ما تدفعي فلوس كتير

حاجات لازم تحطيها في الاعتبار قبل ما تشتري شنطة اليد

حاجات لازم تحطيها في الاعتبار قبل ما تشتري شنطة اليد