فساتين سهرة للمحجبات ونصايح عشان تكوني انيقة في السوارية

ريهام محمود
ريهام محمود
71609

فساتين السهرة للمحجبات مكنتش واخدة حظها اوي قبل كده لكن دلوقتي بدأت تنزل موديلات كتير حلوة للمحجبات حتى المصممين العالميين بدأوا في عروض الازياء يعرضوا فساتين سهرة للمحجبات والبنت المحجبة دلوقتي بقى عندها حظ اكتر انها تختار من موديلات كتير لان دايما كانت المحجبة بتقابلها مشكلة في السوارية انه مش بيكون مناسب للحجاب دلوقتي في موديلات كتير حلوة وانيقة وفي نفس الوقت تمشي مع البنت المحجبة احنا النهاردة جمعنالك شوية موديلات لفساتين سهرة للمحجبات وكمان نصايح عشان تكوني انيقة في فستان السوارية.

  • هنقولكم الاول قبل ما نعرضلكم المجموعة بتاعتنا شوية نصايح عشان تكوني انيقة في فستان السهرة:

1- اول حاجة في فساتين السهرة ابعدي خالص عن الفساتين اللي بيكون قماشها من النوع اللي بيلزق على الجسم زي الكارينا والليكرا او القطن لانها مش مناسبة ليكي كمحجبة وكمان النوعية دي من القماش مش مناسبة للسهرات.

2- لو الفستان مثلا عريان او بنص كم وانتي هتعملي فيه تعديل عشان يناسبك كمحجبة وهتلبسي تحتيه توب مثلا يفضل انه يكون الخامة من التل او من نفس خامة ولون الفستان او ممكن تعمليه من لون يمشي مع لون الفستان بس يفضل انه يكون نفس اللون عشان هيطلع اشيك.

2- لو موديل الفستان وقصته في الجزء اللي تحت والجزء اللي فوق مثلا سادة ممكن يتلبس فوقيه جاكيت قصير من خامة ولون يمشو مع الفستان.

3- طلعت موضة اوي الفساتين اللي بتكون طويلة من ورا وقصيرة من قدام وبشوف محجبات بتلبس النوع ده من الفساتين وبتلبس تحتيه ليجينج او شراب تقيل طويل طبعا دي اكبر غلطة لان الشكل مش بيكون حلو خالص وبيبوظ موديل الفستان الافضل انك تبعدي خالص عن الموديل ده لانه مش مناسب مع الحجاب.

4- اللي بيكمل فستان سوارية المحجبة هي الطرحة لازم تهتمي باختيار الطرحة المناسبة اختاري طرحة من نفس خامة الفستان او داخل فيها من خامة الفستان بتاعك واللون يكون نفس لون الفستان لو لابسة فستان بلون هادي زي البيج او النبيتي او الخوخي لكن لو لون الفستان فاقع البسي طرحة بلون غامق عشان تكسر اللون شوية ولو لابسة فستان غامق يبقى تلبسي طرحة بلون منور عشان يبقى في توازن ما بين الفستان والطرحة.

  • ياللا تعالوا نشوف مع بعض مجموعة فساتين سهرة للمحجبات:

مقالات متعلقه

نصايح للوك شتوي كاجوال وانيق بالحجاب

نصايح للوك شتوي كاجوال وانيق بالحجاب

افكار ستايلات للمحجبات تستوحي منها اللوك بتاعك في الصيف

افكار ستايلات للمحجبات تستوحي منها اللوك بتاعك في الصيف

افكار ستايلات للمحجبات مناسبة للجامعة

افكار ستايلات للمحجبات مناسبة للجامعة