رسومات الحنة الملونة فراشة وبس

سارة جمال
سارة جمال
في
مكياج
11396

اكيد يا بنات سمعتوا عن رسومات الحنة الملونة اللي بدأت تنتشر قوي اليومين دول, في احلي ليلة في العمر اللي كل اللي بنحبهم بيبقوا حوالينا ومبسوطين لنا والفرحة مش بتكمل غير بستونة اللي بترسم الحنة للعروسة واصحابها.. اختراع جديد وصل من الهنديات وهو الحنة الملونة, بيتعمل بيها أشكال روعة ورسومات حنة مجسمة, شوفوها في الألبوم ده.

اهم نصيحة بنديها للعروسة في ليلة الحنة إنها أول حاجة تكون مختارة الرسمة بعناية من قبل كده, وكمان تكون مختارة فين المكان اللي عايزة ترسم فيه الحنة.., حاجة كمان يفضل إنها تكون جربت الحنة قبل كدة عشان تتأكد إن مش عندها حساسية منها لأن مش بيبقي وقته خالص انه يظهرلها التهابات أو حساسية قبل الفرح. خصوصا لو هتجرب حاجة جديدة زي رسومات الحنة الملونة.. يفضل إنها تجرب قبل الفرح علي الأقل بشهر عشان تتأكد من إنها مش هتسببلها أي مشاكل.

اماكن رسم الحنة المعروفة هي الايد والرجل والدراع وعلي طول الفخد.. دلوقتي من الاماكن اللي طلعة موضة هو مكان الكتف والرقبة من ورا أو من علي الجنب ومن ارق واروع الرسومات غير الورود هي رسمة الفراشة بالحنة, لانها من ارق الرسومات واللي ميختلفش عليها اتنين..

جمعنلكم الألبوم ده من احلي واروع رسومات الحنة الملونة وكمان الابيض والاسود وكلها رسومات فراشة وبس.. نتمني انه ينال اعجبكم..

شوفي كمان رسومات حنه مميزة للضهر والكتف

كتالوج رسومات حنة لأجمل عروسة

مقالات متعلقه

اتعلمي معانا طريقة حنة الاظافر بالخطوات

اتعلمي معانا طريقة حنة الاظافر بالخطوات

رسومات حنه مميزة للضهر والكتف

رسومات حنه مميزة للضهر والكتف

كتالوج رسومات حنة لأجمل عروسة

كتالوج رسومات حنة لأجمل عروسة