عايزة تخسي 7 كيلو من غير ديت وبوصفة طبيعية؟

سارة جمال
سارة جمال
22813

لو كان وزنك مش مريحك ومحتاجة إنك تفقدي وزن هيبنلك النهرده وصفة من مكونات طبيعية تقدر تساعدك علي خسارة 7 كيلو في خلال شهر مين غير ديت ولا جيم ..اهم حاجة وهنكررها أكتر من مرة يا بنات هي الاستمرارية وحطي تحت الكلمة خط احمر كبير.

تخسي 7 كيلو
تخسي 7 كيلو

خسارة الوزن ليها فوايد صحية كتيرة غير إنك بس يبقي جسمك متناسق ويبقي عندك ثقة في نفسك..زي مثلا إنك بتجنبي أمراض القلب وارتفاع ضغط الدم، ومرض السكروالعقم، وبعض أنواع السرطان وآلام الظهر والتهاب المفاصل، وآلام الظهر، والاكتئاب.

تعرفي منين إذا كان وزنك مناسب طولك ولا لأ؟ عن طريق حساب مؤشر كتلة الجسم BMI.. ده مقياس متعارف عليه عالميا لتمييز الوزن عن طريق العلاقة بين الطول والوزن نتيجة بتكون رقم بيعبر عن حالة الجسم من (نحافة, وزن مثالي, وزن زيادة, سمنة أو سمنة مفرطة) ال BMI حاصل على اعتراف المعهد القومي الأمريكي للصحة ومنظمة الصحة العالمية كأفضل معيار لقياس السمنة.

طيب إزاي ممكن تخسري وزن من غير ديت؟ احنا جبنالك الحل المناسب, ديه وصفة من مكونات كلها طبيعية ومفيدة للجسم, كل اللي عليكي إنك تخلطي المكونات ديه مع الماية السخنة وتشربيه كل يوم.

المكونات:

1 كوبايه الماء المغلي 1 ملعقة صغيرة من الكمون المطحون  2 قطعة من قشر الليمون  ¼ ملعقة صغيرة من القرفة ½ ملعقة صغيرة من الزنجبيل  ملعقة من العسل

واظبي علي المشروب ده كل يوم لمدة شهر وإنتي هتخسري من وزنك حوالي 7 كيلو, افضل وقت من اليوم لشربه هو قبل الفطار, ولو قدرتي تواظبي قبل كل وجبة هيبقي التأثير أفضل واسرع…

يلا جربوا معانا وشاركونا النتيجة!

مقالات متعلقه

دايت القلب لمدة 3 ايام: هيساعدك تخسي 4 كيلو مع الاطعمة الصحية للقلب

دايت القلب لمدة 3 ايام: هيساعدك تخسي 4 كيلو مع الاطعمة الصحية للقلب

7 اطعمة ابعدي عنهم تماما لو بتحاولي تخسري وزن

7 اطعمة ابعدي عنهم تماما لو بتحاولي تخسري وزن

وصفات لسد الشهية وتخسيس الوزن

وصفات لسد الشهية وتخسيس الوزن